• +36 1 209 4685

    Felügyeleti központ

  • +36 1 555 4400

    Ügyfélszolgálat

  • +36 1 920 6060

    Mobil support

  • HU | EN

    Nyelv

Cuki, szerethető, elektromos, stílusos, és ahogy nemrég beszámoltunk róla, Clint Eastwood is ezzel furikázik Los Angeles utcáin. A Fiat 500 alapból is cool jármű, és most rátettek egy lapáttal, az új 500 ferdehátú változatával.

Az új FIAT 500„la Prima” (az első) kabrióját – a vírus ide vagy oda  – azonnal elkapkodták. Korlátozott számban volt rendelhető, sorszámozva és gazdagon felszerelve. A sikeren felbuzdulva most megérkezett belőle a ferdehátú változat. A 85 kW-os gyorstöltővel és UConnect 5 infotainment rendszerrel szerelt, 2. szintű autonóm vezetésre képes elektromos kisautó teteje ezúttal sem hagyományos: panoráma üvegtetővel bír.

Elődeinél lekerekítettebb, lágyabb vonalaival megőrizte a „Cinquino” páratlan stílusjegyeit.

Az Új 500 „la Prima” limitált szériás, csúcsváltozatú háromajtós kivitel EasyWallbox csomaggal 34 900 Euró. Magyarországon júliustól rendelhető, a teljes kínálat pedig ősztől lesz elérhető.

Új 500 „la Prima”: amit a ferdehátúról tudni kell

Az üvegtető

A háromajtós változata panoráma üvegtetővel biztosít szabad kilátást az égre. A forma klasszikus értékei megmaradtak, és a ferdehátú modell teljesértékű csomagtérajtót (kényelmesebb pakolhatósággal), valamint az aerodinamikai hatékonyságot érzékelhetően javító spoilert kapott.

A „la Prima” kivitel rendelhető lesz a Földet idéző Mineral Grey nevű metál, a tengert megtestesítő Ocean Green gyöngyház, valamint az égbolt előtt tisztelgő háromrétegű Celestial Blue fényezéssel.

A debütáló kivitel LED-es fényszórókkal, eco-bőr kárpitozással, 17 colos diamond cut keréktárcsákkal, és krómozott oldalsó keretekkel várja a leendő tulajokat.

Stílus és design

Az Új 500 utastere az 500 harmadik generációjánál nyerte el eddigi legnagyobb méretét. Ennél a modellnél jelenik meg a már említett, az aerodinamikai hatékonyságot javító, ezzel a hatótávolságot növelő hátsó spoiler is, amely az autó megjelenését dinamikusabbá, vonzóbbá teszi.

Hatótávolság, töltés és vezethetőség

Az Új 500 az elődeit idéző hasonlóságok ellenére vadonatúj konstrukció. A tervezői kiemelt figyelmet szántak az olyan kérdéseknek, mint a hatótávolság növelése, illetve a beépített akkumulátorok feltöltéséhez szükséges idő csökkentése. A 42 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorcsomaggal a WLTP norma szerint, akár 320 kilométert is képes megtenni. A 85 kW-os gyorstöltő rendszerrel öt perc elég ahhoz, hogy az átlagos napi használatot meghaladó ötven kilométer megtételéhez szükséges mértékig feltöltsük az akkumulátorokat. Az autón elhelyezett Combo 2 töltőaljzathoz csatlakoztatható egyen-, illetve váltakozóáramú gyorstöltő mindössze 35 perc alatt 80 százalékra tölti az akkumulátort.

Az Új 500 bevezető kiadásához alapfelszerelés az Easy Wallbox™, egy olyan töltőrendszer, amely a szokványos háztartási csatlakozóra köthető.

Az Új 500 három üzemmódot kínál:

A Sherpa üzemmód úgy optimalizálja a rendelkezésre álló erőforrásokat, hogy az utazó minden körülmények között elérje úticélját. Ennek érdekében számos összetevőt befolyásolva minimalizálja az energiafelhasználást. Indokolt esetben 80 km/órára korlátozza a végsebességet, takarékos gázreakciókat állít be, beavatkozik a klímaberendezés, az ülésfűtés működésébe. A vezető által bármikor felülbírálható korlátozások révén az Új 500 biztonságosan eljuthat a navigációs rendszeren beállított címre, vagy a legközelebbi töltőállomásra.

A „Normal” üzemmódnál a vezetési érzet szinte teljesen megegyezik a tradicionális, belső égésű motorral szerelt autókéval, míg „Range” üzemmódban egyetlen pedállal vezethető az autó.

A 87 kW teljesítményű villanymotor óránként 150 kilométerben maximált végsebesség elérését tesz lehetővé. Álló helyzetből 3,1 másodperc alatt gyorsul 50, és 9 másodperc alatt 100 kilométeres sebességre.

Ellátták az új UConnect 5 infotainment rendszerrel, így a „la Prima” kivitel alapfelszereltségének része a colos TFT kijelző, a DAB rádió, a 10,25 colos érintőképernyős navigációs rendszer, a digitális rádióvevő és a vezeték nélküli telefontükrözés. A rendszer könnyen használható, egy egyszerűen testre szabható Android Auto operációs rendszerre támaszkodik. A funkciók és alkalmazások megjelenésének módosítására widgeteket állnak rendelkezésre, Natural Language kezelőfelülete parancsszavakkal is vezérelhető.

2020-06-15
  • FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

    Olvasson autós híreket és érdekességeket a nagyvilágból!

    Regisztrálok